Monday 8 October 2012

PKR CABANG BEAUFORT SOKONG LAJIM TANDING DI DUA KAWASAN


BEAUFORT: Ahli Jawatankuasa (AJK) tertinggi Parti Keadilan Rakyat (PKR) cabang Beaufort sebulat suara menyokong Datuk Seri Panglima Haji Lajim Haji Ukin bertanding di Parlimen Beaufort dan di DUN Klias pada pilihanraya umum ke 13 akan datang.

Cadangan terhadap pencalonan Lajim yang juga Pengerusi Pertubuhan Pakatan Perubahan Rakyat Sabah (PPPS) di dua kawasan berkenaan dibuat oleh Ketua Cabangnya Abd.Jarih Haji Ukin  dalam mesyuarat Agung (AGM) tahunan PKR Cabang Beaufort yang diadakan di sini baru baru ini.

Abd.Jarih berkata, keputusan sebulat suara itu turut mendapat sokongan seluruh anggotaPKR Cabang Beaufort terhadap pencalonan Lajim, malah mereka juga pastikan calon lain Pakatan Rakyat (PR) di kawasan ini meraih kemenangan besar dalam PRU ke 13 .

" Sokongan ini adalah berdasarkan semangat maugakat dan persefahaman jitu yang terjalin sejak sekian lama di kalangan anggota PPKR dan kompenan PR khususnya di kawasan Beaufort,

" Malah sokongan terhadap PR terutamanya di kawasan ini juga semakin positif dengan pertambahan ahli,didorong lagi dengan penyertaan Lajim ke PR yang sekali gus memberikan anjakan semangat bagi rakyat menyokong perjuangan kami" katanya ketika ditemui selepas AGM tersebut.

Hadir sama Lajim Ukin yang juga Ahli Parlimen Beaufor,Pengerusi PKR Sabah Ahmed Thamrin Jaini,dan Ketua Cabang PKR Sipitang Dojit Muda.

Abd.Jarih berkata, sebelum ini terdapat sedikit pertentangan dari kalangan PKR cabang ini terhadap desas-desus yang mengatakan Lajim akan bertanding di dua kawasan berkenaan.

" Pada ,ulanya, ada sedikit kerisuan di kalangan ahli ahli PKR Cabang Beaufort yang berusaha keras sejak 2008 hingga kini, namun atas persefahaman yang berkongsi satu matlamat perjuangan, kami sebulat suara menyokong pencalonan Lajim di dua kawasan itu" katanya.

" Inilah kelebihan PR yang tidak ada dalam Barisan Nasional, dimana atas dasar muafakat,kami tidak mementingkan jawatan kerana perjuangan utama adalah pembelaan terhadap kebajikan dan nasib rakyat yang mahukan perubahan mengatasi segalanya" jelas Abd.Jarih lagi.


Terdahulu sebanyak 65 borang keahlian baru PKR Cabang Beaufort diterima parti itu semasa mesyuarat tersebut

SEPAKAT...Lajim bersama Pengerusi PKR Sabah Pengerusi PKR Sabah Ahmed Thamrin Jaini, membincangkan sesuatu semasa majlis tersebu



AMANAT....Lajim turut menyampaikan amanatnya semasa majlis tersebut.


                                HUBUNGAN INTIM.
                           Lajim turut menyatakan sesuatu kepada 
  Ketua Cabang PKR Beaufort Abd.Jarih sebelum majlis bermula




                               MESRA...Lajim diringi oleh Abd.Jarih bersalaman dengan
                                      para perwakilan yang hadir ke mesyuarat tersebut.


 
          SERAH BORANG  Pengerusi PKR Sabah Ahmed Thamrin Jaini, sambil 
                 diperhatikan oleh Ketua Cabang PKR Beaufort Abd.Jarih dan 
                       Timbalan Taufeck Ruschi menyaksikan penyerahan
                           permohonan baru ahli PKR di kawasan itu



No comments:

Post a Comment